- Strona główna
- Postępowanie ID 1011069
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie:
ZP-12/24-USL/10 Usługi ochrony
Wystawiający
-
UżytkownikAgnieszka Szczepańska
-
Organizacja
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2024-11-14 12:58:00
-
Składania2024-11-25 23:59:00
-
Otwarcie ofert2024-11-26 10:00:00
-
TrybPL - Tryb Podstawowy (art. 275)
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty
Wyślij wiadomość do zamawiającego
2024-11-20
14:12:17
|
Agnieszka Szczepańska |
MODYFIKACJA
SWZ dotycząca postępowania na „Usługi ochrony” (sygn. ZP-12/24-USL/10) OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU 2024/BZP 00594619/01 z dnia 14.11.2024r. OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA 2024/ BZP 00605613/01 z dnia. 20.11.2024r. Na podstawie art. 286 p.z.p. Zamawiający wprowadza następujące zmiany do treści SWZ: Ust. 10 pkt. 2 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Termin składania ofert upływa 25.11.2024 r. do godz. 23:59” Ust. 10 pkt. 6 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert - następnego dnia po dniu w którym upłynął termin składania ofert tj. w dniu 26.11.2024 r., godz. 10:00.” Ust. 11 pkt. 1 Części I SWZ uzyskuje brzmienie: „Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień w którym upływa termin składania ofert. Termin związania ofertą upływa w dniu 24.12.2024 r.” Załączniki |
2024-11-20
14:10:58
|
Agnieszka Szczepańska |
WYJAŚNIENIA
TREŚCI
SWZ dotyczące postępowania „Usługi ochrony” sygnatura postępowania: ZP-12/24-USL/10 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU 2024/BZP 00594619/01 z dnia 14.11.2024 r. Podstawę prawną do zapytań i obowiązku udzielania odpowiedzi ustanawia art. 284 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm). W pojęciu wyjaśnień nie mieszczą się odpowiedzi na wnioski o zmianę specyfikacji czy polemika z jej treścią. Na podstawie art. 284 ust 2 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania dotyczące SWZ: Pytanie 1: „ Przez cały okres trwania umowy Wykonawca zobowiązany będzie posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej związanej z prowadzoną działalnością na kwotę nie mniejszą niż odpowiednio: a) 231.500,00 zł – Część I zamówienia. Czy Zamawiający dopuszcza zatem możliwość Zmiany SWZ co do Wykonawców, których OC opiewa na sumę gwarancyjną 200000,00 zł dla Części I zamówienia? Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wykupienia nadwyżkowego ubezpieczenia w późniejszym terminie, tj. na kwotę 31.500,00 zł po wyborze oferty Wykonawcy, któremu powierzone zostanie zadanie? Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje zmiany SWZ w tym zakresie. Wymaganie posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej związanej z prowadzoną działalnością na określone kwoty dotyczy jak wskazano w ust.14 pkt.13 Części I SWZ całego okresu realizacji zamówienia (trwania umowy). Zamawiający wyraźnie również wskazał, że dokumenty potwierdzające spełnienie tego wymagania należy przedłożyć przed podpisaniem umowy, tym samym dopuszcza wykupienie ubezpieczenia przez Wykonawcę po wyborze oferty. Pytanie 2: „Jeżeli Wykonawca nie jest płatnikiem podatku VAT to w celu wyliczenia ceny w zgodnie z formularzem ofertowym Wykonawca ma podać stawkę godzinową brutto z VAT za cały okres trwania usługi czy stawkę po przeliczeniu tylko kwoty, którą objęty będzie podatek VAT?” Odpowiedź: Zgodnie z art. 7 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm) przez cenę należy rozumieć „cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 168), nawet jeżeli jest płacona na rzecz osoby niebędącej przedsiębiorcą;” Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 przywołanej ustawy ceną jest wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. Zgodnie z art. 3 ust. 2 w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. Przez cenę rozumie się również stawkę taryfową. Definicja ceny (zwłaszcza w kontekście porównania i oceny ofert) oznacza więc cenę brutto, zawierającą również podatek VAT lub podatek akcyzowy, o ile w przypadku sprzedaży danej usługi czy towaru taki podatek będzie należny. W przypadku podmiotowego zwolnienia Wykonawcy z podatku VAT, cena brutto odpowiada cenie netto. Fikcyjne dodanie wartości podatku VAT do ceny netto w przypadku wykonawcy zwolnionego z VAT, byłoby błędem w obliczeniu ceny. W formularzu ofertowym Wykonawca powinien umieścić informację o podmiotowym zwolnieniu z VAT wraz z podaniem podstawy prawnej niniejszego zwolnienia. Oferowana cena przez Wykonawcę ma być ceną ostateczną, jaką Zamawiający zapłaci w przypadku podpisania umowy z Wykonawcą. Odpowiednio w przypadku części I zamówienia – zgodnie z treścią formularza ofertowego – Wykonawca oferuje wykonanie przedmiotu zamówienia określając stawkę za jedną roboczogodzinę pracy pracownika ochrony, w przypadku części II – monitorowanie systemu sygnalizacji włamań i napadu (SSWiN) oraz zalania i monitorowanie systemu sygnalizacji pożaru (SSP) określając stawkę miesięczną za wykonanie danej usługi, natomiast w przypadku usługi przeglądów ww. systemów – stawkę kwartalną. W przypadku części III Wykonawca, podobnie jak w przypadku części II, określa stawkę odpowiednio miesięczną (w przypadku monitorowania systemu sygnalizacji włamań i napadu (SSWiN) oraz kwartalną (w przypadku usługi przeglądu systemu sygnalizacji włamań i napadu (SSWiN). Pytanie 3: „Czy Zamawiający dopuszcza do realizacji umowy osoby niepełnosprawne obarczone następującymi schorzeniami: choroba psychiczna 02P, upośledzenie umysłowe 01U, epilepsja 06E, zaburzenia wzroku 04O, całkowite zaburzenia rozwojowe 12C?” Pytanie 4: „Czy Zamawiający dopuszcza do realizacji umowy osoby niepełnosprawne bez względu na stopień niepełnosprawności i rodzaj schorzenia?” Odpowiedź na pytanie 3 i 4: Zgodnie z zapisami SWZ do realizacji Części I przedmiotowego zamówienia, nie wymaga się aby usługa ochrony fizycznej siedziby Zamawiającego była realizowana przez kwalifikowanych pracowników ochrony. Pracownikiem ochrony fizycznej, nie wpisanym na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, któremu nie przysługują ww. uprawnienia, może zostać każda osoba pełnoletnia nieskazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, także niepełnosprawna. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji usługi ochrony fizycznej przez osoby niepełnosprawne, z zastrzeżeniem że rodzaj/stopień niepełnosprawności nie uniemożliwi realizacji zleconych usług w zakresie przewidzianym w zamówieniu. Pytanie 5: „Prosimy o doprecyzowanie co zamawiający rozumie pod pojęciem grupy interwencyjnej. Czy musi spełniać wymogi rozporządzenia MSWiA z dnia 21 października 2011?” Odpowiedź: Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 11 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (DZ. U. z 2013 poz. 1714) pod pojęciem grupy interwencyjnej należy rozumieć, co najmniej dwóch uzbrojonych pracowników ochrony, którzy po uzyskaniu za pośrednictwem uzbrojonego stanowiska interwencyjnego informacji z urządzeń lub systemów alarmowych sygnalizujących zagrożenie chronionych osób lub mienia wspólnie udają się na teren obszaru, obiektu lub urządzenia podlegającego obowiązkowej ochronie na podstawie art. 5 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia lub innego podmiotu chronionego z bronią palną, na podstawie zawartej umowy, w celu sprawdzenia stanu ich bezpieczeństwa lub realizacji zadań ochrony osób lub mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej. Zamawiający wymaga, aby grupa interwencyjna spełniania ww. wymagania. W celu umożliwienia uwzględnienia w treści ofert, udzielonych przez Zamawiającego wyjaśnień, zgodnie z art. 286 ust. 1 i 3 p.z.p. Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 25.11.2024 r. do godz. 23:59 (patrz modyfikacja SWZ) Załączniki |
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?